اقتصاد

هدف گذاری 9 هزار همتی در تجارت الکترونیک

هدف گذاری 9 هزار همتی در تجارت الکترونیک

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، امین کلاهدوزان در نشست خبری که به مناسب راه اندازی سند باکس تخصصی خرید،فروش و انبارداری هوشمند طلا برگزار شد از آمارهای تجارت الکترونیکی کشور گفت.

در سال ۱۴۰۱ بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ همت در تجارت الکترونیکی رشد داشتیم و در سال ۱۴۰۲ این عدد به حدود سه‌هزار و ۲۰۰ همت رسید. برنامه‌ای که مرکز در قالب برنامه پنج ساله تدوین کرده، هدف‌گذاری برای دستیابی به عدد ۹ هزار همت در تجارت الکترونیکی است.

وی افزود: همه این اعداد و شاخص‌ها نویددهنده یک آینده روشن و رو به رشد برای صنعت تجارت الکترونیکی کشور است. اما این آینده به‌طور قطع با مشکلاتی رو به رو است که یکی از مهمترین آنها سرعت زیاد تغییرات فناوری و مدل کسب و کار‌ها است و در برخی موارد دولت‌ها از این گروه‌ها عقب هستند. چالش فعالیت‌هایی که در این حوزه رخ می‌دهد گاهی اوقات منجر به بروز مشکل می‌شود.

کلاهدوزان بیان‌داشت: در کشور‌های پیشرفته در حوزه فناوری مفهومی مانند سندباکس ایجاد شده است تا از این چالش‌ها جلوگیری شود. سندباکس محیطی را فراهم می‌کند تا شرکت‌های تکنولوژیک در این محیط فعالیت کنند تا موجب آشنایی بیشتر بخش حاکمیتی و دولتی با کسب و کار‌ها شود. این مهم منجر به یک همکاری مشترک میان دولت و بخش خصوصی می‌شود و قوانینی را شکل می‌دهد که با تعامل هر ۲ بخش است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ادامه‌داد: با مصوبه‌ای که مرکز ملی فضای مجازی تصویب و اجازه توسعه این سندباکس‌ها را صادر کرد، فعالیت آن از مدتی قبل آغاز شد. برای دستیابی به هدف ۹ هزار همتی شدن در تجارت الکترونیکی نیاز به این سندباکس وجود داشت. سندباکس وزارت صمت در همین مسیر شکل گرفت و فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه‌داد: نخستین کسب و کاری که وارد این سندباکس شد مربوط به انبارداری فلزات گرانبها بود. حاصل ۲۵ جلسه تخصصی که در این حوزه برگزار شد، در نهایت انتهای سال گذشته کمیته تخصصی سندباکس این کسب و کار را تایید و درخواست این شرکت را تصویب کرد. اردیبهشت ۱۴۰۳ شورای راهبری را تصویب کرد و طبق مکاتبه‌ای که با دبیرخانه سندباکس‌های کشور انجام شد، مجوز فعالیت این شرکت در حوزه طلا ابلاغ شد.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد این مسیر موجب تاثیرات قابل توجهی در اکوسیستم تجارت الکترونیکی شود.

 

انتهای پیام/

منبع: برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا